Digiä siivoukseen

Digiä siivoukseen

Saavutimme kunnioitettavan virstanpylvään ja täytimme pyöreitä vuosia. 30-vuotias Gronlund Palvelut on kokenut ja nähnyt paljon, kerryttänyt vuosien varrella vahvan asiantuntijuuden, mutta liikkeet ovat vielä ketterät, eikä kyynisyys vaivaa. Maailma muuttuu ja me haluamme muuttua sen mukana – parempaan suuntaan totta kai!

 

Kaiken tekemisemme takana on osaava ja hyvinvoiva henkilöstö ja tyytyväiset asiakkaat. Haluan kirjoittaa tätä blogia, jotta toimintamme, niin työntekijöitä kuin asiakkaita koskeva, olisi entistä läpinäkyvämpää. Tämä blogi olkoon kanava, jota kautta saatte tietää lisää meistä, meidän työntekijöistämme, meidän asiakkaistamme, kaikesta siitä, mistä me kiinnostumme ja missä haluamme kehittyä.

 

Hyvänä aasinsiltana haluumme kehittyä liittyykin digiprojektimme, jota olemme toteuttaneet yhteistyössä tamperelaisen start-up-yrityksen kanssa. Otimme nimittäin digitalisaation avuksi siivoukseen ja kehitimme AILI-sovelluksen. AILI on sovellus, joka toimii siivoojan digitaalisena avustajana. Se toimii työntekijän ja työnjohdon kommunikoinnin välineenä ja välittää siivoojille myös niin sanotun hiljaisen tiedon, kohteen erityispiirteet ja siivousaikataulut. Siivoja voi keskittyä täysin omaan työhönsä ilman ylimääräistä stressiä siitä, mitä kussakin kohteessa tulisi muistaa. AILIn kautta voi myös tilata lisää pesuaineita, papereita ja muita tarvikkeita. Myös kiinteistönhuoltoon liittyvät tiedoksiannot, kuten tieto vuotavasta hanasta tai repsottavasta kahvasta, siirtyvät AILIn kautta eteenpäin.

 

AILI-projekti käynnistyi vuosi sitten, ja tällä hetkellä sovellusta käyttää jo yli puolet henkilökunnastamme. Heiltä saadun palautteen perusteella AILI tuli tarpeeseen ja sovellus onkin otettu innolla osaksi siivousarkea. Digiprojektimme on herättänyt kiinnostusta myös sidosryhmissämme ja pääsimme esittelemään vastikään hanketta yhteistyökumppanillemme.

 

Digiprojekteissa on se mainio piirre, että ne eivät ole koskaan tiensä päässä. Kehitämme sovelluksen ominaisuuksia jatkuvasti yhteistyössä henkilöstön kanssa ja odotukset tulevaisuutta kohtaan ovat erittäin positiiviset. Palautetta tarvitaan ja siihen on syytä joukkojaan kannustaa – ellei halua päätyä askartelemaan yksin jotakin, josta ei hyödy suuremmin kukaan. Palautteen keräämisellä haluamme vahvistaa myös työntekijöidemme tunnetta siitä, että he saavat olla mukana kehittämässä omaa työtään. No millaisia kehitysideoita on sitten syntynyt Gronlundilla? Siihen tulette saamaan vastauksia myöhemmin tässä blogissa, mutta seuraavalla kerralla avaan teille aivan toista aihetta, nimittäin kokemuksiamme työnjohtajan oppisopimuskoulutuksesta.

 

Tulossa ke 19.6.2019: Kokemuksia työnjohtajan oppisopimuskoulutuksesta

Toimitusjohtaja
Myynti ja markkinointi

Tiina Holopainen
Puh. 041 549 9471

Takaisin blogiin